sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Millainen minä olen

Toiveenanne oli tutustua minuun paremmin, ja sen puitteissa teinkin TÄMÄN postauksen. Koin kuitenkin pelkkien totuuksien olevan pelkkä pintaraapaisu, vaikka kyllähän ne minusta paljon kertookin. Kuka minä sitten ihan oikeasti olen? Tällaiseen kysymykseen on tosi vaikea itse vastata, ja se vaatii melko syvällistäkin itsetutkiskelua. Joku ei välttämättä tiedä vielä "vanhanakaan" kuka on. Itse olen kuitenkin harvinaislaatuisen pohdiskeleva tyyppi, ja minulle on henkilökohtaisesti melko tärkeää tiedostaa mikä minä olen, lintu vai kala vai hä.


Ensimmäisenä jos alkaisin kuvailla itseäni, niin olen sympaattinen äkäpussi. Tiedä sitten miksi juuri nämä kaksi sanaa tulee ensimmäisenä mieleen, mutta jotainhan se kertoo. Isäni sanoi jo monta vuotta sitten, että sääliksi käy sitä kuka Iinat vaimoksi ottaa. Rakkaudella isä sen sanoi, mutta ymmärrän kyllä pointin. Olen hymyillyt monta kertaa tätä Tuomaksenkin kanssa, ja Tuomas on allekirjoittanut kyllä isäni sanat. Sääliksi käy poikarukkaa, vaikka vaimoksi en ole vielä ylennetty.

Minulla on kyllä omasta mielestä suuri sydän, ja osaan antaa todella paljon rakkautta lähimmäisilleni. Minusta löytyy kuitenkin todella lyhyt sytytyslanka, ja usein olen osannut myös nakata sontaa niskaan niille kaikista rakkaimmille. Lapsena olin päiväkodissa todella kiltti, eikä kukaan uskonut minun olevan kotona melko temperamenttinen pakkaus. Ei kukaan oikein usko vieläkään, minähän olen se ulospäin hyvin rauhallinen ja tasapainoinen ihminen.


Etsin jatkuvasti tasapainoa elämääni, ja reagoin erilaisiin muutoksiin itkulla ja raivolla. Vaikka etsinkin tasapainoa, saatan olla yhden päivän aikana miljoonassa eri vaa`an asennossa. Yhdessä hetkessä voin olla maailman surullisin, toisessa kärttyisin ja kolmannessa onnellisin. Niin eli siis tasapaino-ongelmia löytyy. 

Osaan käyttäytyä ihmisten ilmoilla hyvin diplomaattisesti, ja suhtautua erilaisiin ihmisiin rauhallisesti. Omaan hyvät vuorovaikutustaidot, ja olen ihan hyvä esittämään rauhallista vaikka sisimmässäni kiehuisi. KRIITTINEN PALJASTUS: Olen keksinyt keinoja käsitellä julkisilla paikoilla ärtymystäni muita ihmisiä kohtaan. Näytän mielessäni salaa keskisormea hänelle, joka on mielestäni toiminut kuin aasi. Ne keistä aidosti kuitenkin pidän, saavat sen kyllä huomata. Yleisesti ottaen pidän kaikenlaisista ihmisistä, mutta jos minua kohtaan toimitaan jollain tapaa epäreilusti, annan sen kyllä mielessäni tuta. Ulospäin en ole koskaan oikeasti räjähtänyt kenellekään tuntemattomalle tai tutullekaan perheeni ulkopuolelta. Kerran yksi mummo löi minua Helsingissä, ja silloinkin jäin vain äimistyneenä paikalleni ihmettelemään. Jälkikäteen meinasi tulla itku. Pelkäsin että koska tulee seuraava isku minua puolta lyhyemmältä mummulta. Osaan kuitenkin avata suuni, jos koen oikeasti tulleeni kohdelluksi jo pidemmän aikaa epäreilusti. Eli siis osaan pitää myös puoleni, riitelemään nyrkein ja huutamaan naama punaisena en kuitenkaan ala. 


Olen hyvä antamaan jokaiselle ihmiselle tilaisuuden näyttää millainen oikeasti on, vaikka olisin kuullut joltain toiselta jotain ennakkoluuloja asettavaa. En usko sokeasti ketään, joka sanoo jonkun toisen olevan vaikka tyhmä. Karkea esimerkki, koska eihän kukaan ole tyhmä, mutta tämä olikin vain esimerkki. Minusta jokainen ihminen ansaitsee vain ja ainoastaan minun itseni luoman mielikuvan itsestään.


Kaiken tämän karsean, armottoman, pilke hieman silmäkulmassa annetun analyysin jälkeen itsestäni olen edelleen sitä mieltä, että olen tunneälykäs, järkevä ja ajatteleva ihminen. Luokittelen itseni hyväksi ihmiseksi arvoiltani, mutta sekin riippuu tietenkin siitä millaiset arvot kukin omaa. Omat ajatukset voi olla monesti aika raakojakin, mutta se on asia erikseen miten käyttäytyy. Ajatukset pään sisällä ei ole vielä tietääkseni satuttanut ketään, vain teot ja sanat merkitsee. Jos mielessäni näytän keskisormea jollekin jos ärsyttää, on se paljon pienempi paha kuin se, että alkaisin riehua ja huutaa. Mutta kukin tavallaan. Konkreettisesti en keskisormea näyttä, se on rumaa ja epänaisellista, vaikka naiseus on joskus minusta kyllä muutenkin kaukana.

 
En siedä puhdasta pahuutta ja ilkeyttä toista ihmistä kohtaan, enkä oman itsensä pönkittämistä alentamalla muita. Inhoan epäoikeudenmukaisuutta, ja silti saatan joskus jonkun mielestä toimia epäoikeudenmukaisesti. Pyrin jatkuvasti huomaamaan myös itsessäni piirteitä, minkä en tahdo asettuvan minuun. Yritän kehittää itseäni ihmisenä parempaan suuntaan niin itseäni kohtaan, kuin myös muita kohtaan. En halua koskaan levätä paikalleni myhäillen tyytyväisenä, että nyt olen hyvä ihminen ikuisesti ja aina. Haluan parantaa taitojani toimia omien periaatteiden mukaan, vaikka se tuntuisi joskus vaikealta. Haluan aina pystyä katsomaan itseäni peilistä tuomitsevasti, jos olen käyttäytynyt väärin, mutta myös kunnioittavasti ihan jokaisena päivänä. Haluan olla nöyrä, ja pystyä pyytämään niin aidosti anteeksi, että kykenen muuttamaan omaa käytöstä ettei samasta asiasta tarvisi ainakaan sataa kertaa pyytää anteeksi. Haluan, että minun ajatellaan olevan reilu ja mukava ihminen, mutta kaikista eniten toivon minun itseni ajattelevan itsestä hyvää. En halua koskaan asettua täysin ihmisenä tyyneen tyytyväisyyden satamaan, vaan olla oikealla tavalla varpaillaan myrskyn varalta. En halua pysäyttää omaa kehitystäni ihmisenä, vaan pystyä kehittymään koko elämäni ajan. En halua olla kypsemmällä iällä se mummo, joka löi kadulla täysin tuntemattomasta syystä tuntematonta ihmistä. 


Kiitos Nellille näistä kuvista! 


22 kommenttia:

  1. Wau! Ihanan pohdiskeleva teksti. ❤ Meissä taitaa olla aika paljon samaa temperamenttia! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiva kuulla että sieltäkin löytyy temperamenttia <3 :)

      Poista
  2. Vitsi voisin melkeen koko tekstin kopioida omaan blogiini itseni esittelyyn! Hassua että jostain toisesta löytyy tismalleen samanlaisia piirteitä kun musta ja samanlainen ajatusmaailma! :)

    VastaaPoista
  3. ihanasti kirjoitettu postaus Iina!♥ ja upeita kuvia, olet tosi kaunis :) hahaa, pystyn niin samaistumaan tuohon kaupungilla muiden ihmisten aiheuttamaan ärsytykseen..:D välillä tulee jupistua milloin mistäkin puoliääneen kun joku ei osaa käyttäytyä miun mielen mukaan :D samoin auton ratissa ollessa, perkule jos sitä kaasua ei osata painaa tai vilkku laitetaan vasta viime tipassa!! vaikutat kyllä tosi symppikseltä ihmiseltä!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuuli <3 Haha aika perinteinen tuo muiden törttöilyyn ärsyyntyminen. :D Ihana sinä <3

      Poista
  4. Ihana Iina, niin huippupostaus! Pakko taas todeta, että oot tosi taitava kirjoittaja ja tällasia pohdiskelevia tekstejä on tosi kiva lukea <3 Ja kuvatkin näyttää ihan superhyvältä! ;) Pystyin niin samaistumaan tuohon mielialojen vaihteluun ja vaikean tyttöystävän titteliin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Nelli ku tykkäät <3 Haha onneksi pystyt :D Etten oo ainut.

      Poista
  5. Ensinnäkin vau miten ihastuttavia kuvia susta! <3 Tosi kauniita otoksia! Ja toiseksi, ihana teksti! :) Pakko sanoo, että löydän susta aika paljon samaa, kun itestänikin. Temperamenttia löytyy, mielialat vaihtelee, mutta silti tunnen itteni tosi ajattelevaksi, sympaattiseksi ja kiltiksi persoonaksi :) Mahtavaa oli lukee Iina sun pohdiskelua, oot niin hyvä kirjottaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katri <3 :) Uskon että meissä kaikissa naisissa on ripaus temperamenttia ja mielialojen vaihtelua :D Pelottavaa jos ei olisi. Sehän on meidän suola ;)

      Poista
  6. huh mikä kirjoitus .. tää sai omat ajatukset lentämään omasta itsestä ! Oot kyllä symppis ja vahva tempperamentti täältäkin löytyy ! :P Sun tekstejä on niin kiva lukea :) Ihania kuvia myös sinusta, söpö söpö <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana että herättelin sinut miettimään myös millainen itse olet :) Ja kiitos <3 Ihan punastuttaa!

      Poista
  7. Ihanan pohdiskeleva teksti. <33 Olen kyllä saanut sinusta niin lämpimän ja ystävällisen kuvan, joka huomio toisia ihmisiä <3 Haluaa auttaa ja kuunnella! Voii kun asuttais lähempänä :** ja heii nää kuvat on aivan sairaan ihania sinusta!! Rakastuin myös asuusi hurjan paljon!! Mistä tuo ihanainen hame on? MULLEKKI!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih ihana sinä <3 Asutaanhan me suht lähellä, Oulussa ei vain ole hirveästi käyntiä :( Eikä kyllä paljon missään muuallakaan :DD Tämä on luksusta kun olen nyt Tampereella :) Kiva että tykkäsit myös kuvista ja asusta! Mekko on BicBocista, sinne vain ;)

      Poista
  8. Luin tämän tosiaan puhelimella jo heti niinkuin kirjoitinkin! Mutta siis tätä oli aivan huippua lukea ja kokoajan varmaan olin hymy huulilla, kun tunnut aina vaan enemmän ja enemmän samanlaiselta persoonalta kuin minäkin! Kaikki nuo ärrimurri keskarin näyttämiset mielessään :D Oot aivan mahtava <3 Ja nämä kuvat, oot tuollainen ihana siro söpö pirteä kaunotar. <3 1kk niin nähdään <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ihana kuulla <3 Ja kiitos piristit niin minua <3 Voi kun jo ootan että nähtäis!! ÄÄÄÄÄ mene äkkiä kuukausi!!

      Poista
  9. Olipa kiva lukea tämä kirjoitus sinusta ja näin ollen oppia tuntemaan sinua paremmin :) Oon saanut sinusta kyllä niin ihanan kuvan. Täälläkin on yksi voimakkaasti tunteva ihminen ja minusta herkkyys on kaikista tunnekuohuista huolimatta lahja jota arvostan hyvin paljon. Tai ainaki itellä ne liittyy just siihen omaan synnynnäiseen ominaisuuteen. Ihana Iina :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Tania, ja kuin myös sinusta olen saanut aivan ihanan kuvan <3 Siksi olisikin joskus kiva tavata. :) Itsekin arvostan ehkä kaikista eniten itsessäni herkkyyttä. Se on hyvä piirre kunhan sitä oppii itsensä kanssa käsittelemään. :)

      Poista
  10. Ihanasti kirjoitettu teksti ja vaikutat todella aidolta ihmiseltä! :) Allekirjoitan kans että välillä sitä päänsä sisällä näyttää keskisormea niille ihmisille, jotka ei käyttäydy kivasti muita kohtaan, mutta sehän on aivan normaalia ja sallittakoon se meille! :D Parempi niin, kuin konkreettisesti! :)

    Blogisi vaikuttaa ensisilmäykseltä aidolta ja jotenkin lämpöiseltä ja taidankin jäädä jatkossakin lukemaan sinun kuulumisiasi! :)

    ♡: mystyleofliving-bymaria.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti Maria, ja tervetuloa lukijaksi <3 :) Ja kyllä, sisäinen raivo paras raivo. Kunhan ei anna näkyä sen ulkopuolelle :D

      Poista
  11. Ihana, että olet pohdiskellut asioita itsestäsi ja on niin mukava lukea sinusta eri puolia. Olen nähnyt sinut aina sellaisena herttaisena tyttönä ja uskon kovasti, että oletkin sellainen. <3 Tosi ihania kuvia sinusta ja ihana hame!! <3

    VastaaPoista